Charles Explorer logo
🇨🇿

Jak je výuka matematiky v zahraničí diferencovaná?

Publikace na Pedagogická fakulta |
2023

Abstrakt

V rámci snah o revizi Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání proběhla také diskuse o tom, zda mají být obsahy (cíle, učivo) jednotlivých vzdělávacích oblastí rozděleny na "jádro" a "rozvíjející obsah" již v rámcovém kurikulárním dokumentu. Tento návrh značně polarizoval odbornou veřejnost, a proto se do zadání směrem k pracovním skupinám Národního pedagogického institutu nakonec nedostal.

Diskuse o návrhu ukázala, že s diferenciací vzdělávacího obsahu si různí lidé spojují odlišná očekávání, naděje a obavy. Připomene proto některé domácí historické zkušenosti, ale především budeme ilustrovat současné zahraniční přístupy usilující o větší diferenciaci či flexibilitu kurikula matematiky s důrazem na nižší sekundární stupeň.