Charles Explorer logo
🇨🇿

Metodická příručka pro učitele k Ekoabeceda V. třída: Problematika odpadů

Publikace

Abstrakt

Metodika provází učitele učebnicí "Ekoabeceda V. třída: Problematika odpadů" určenou žákům 5. ročníku 1. stupně základních škol. Problematika odpadu je řazena ve všech Rámcových vzdělávacích programech, od předškolního vzdělávání po vzdělávání středoškolské.

Téma je proto třeba promyslet a rozfázovat, aby nedošlo k demotivaci z důvodu stále se opakujících a nudných pouček. V našem konceptu jsou žáci 1. stupně seznámeni s modelovými situacemi zacházení s a) tuhým domovním odpadem, které mohou přímo ovlivnit, např. zacházení s nedojedenou svačinou, exkrementy svých mazlíčků, oblečením, ze kterého vyrostli apod., b) s problematikou ochrany vody, tj. odpadem, který by neměli vylévat do výlivek.

Metodická příručka i učebnice jsou elektronické knihy (e-books). Vycházejí z teorie neobehaviorismu, resp.

ABA učení (Applied Behavioral Analysis) a novodobého programového učení. Obsahují celou řadu různých interaktivních a herních prvků (gamification) a umožňují sebeřízené vzdělávání.

Učitelé se seznámí s teoretickými východisky a jsou provedeny postupně všemi kapitolami učebnice, aby ji mohli co nejefektivněji využívat.