Od založení organizace uplynulo více než třicet let. ústavního pořádku samostatné České republiky. Ústava má své slabiny a v měnícím se světě je jistě nutné se nad ní zamyslet. změny nejvyšších norem ve státě, což je účelem tohoto článku.
Jistě by bylo možné a vhodné ji novelizovat či změnit. Ústavu, resp. celý ústavní pořádek, na mnoha různých místech, takže mohla lépe a účinněji plnit své funkce. V tomto článku, bych však chtěl zdůraznit a doporučit jeden soubor změn a varovat před druhou. Prvním, pozitivním doporučením je úprava vztahu mezi prezidentem republiky a vládou. a Poslaneckou sněmovnou. Zde doporučuji posílení vlády a vyjasnit roli prezidenta. Na druhou stranu zavedení prvků přímé demokracie je třeba přistupovat zdrženlivě. Koneckonců je to přímá volba prezidenta, která podle autora tohoto článku způsobila, že se v České republice nepřispěla k vyváženosti ústavního systému a je sporné, zda se v ní bude pokračovat. zda by prvky skutečné přímé demokracie mohly být vstřebány do ústavního systému. ústavního pořádku vůbec.