V posledních měsících došlo k významnému pokroku v oblasti vývoje umělé inteligence (AI) a jejímu rozšíření do běžné populace. Tento náhlý pokrok a možnost volného používání AI vyvolává ve společnosti rozsáhlé diskuse, které se věnují nejen užití těchto systémů, ale také mnoha etickým otázkám pojícím se k užití AI. Jednou z oblastí, která je velice často ve spojení s AI skloňována, je pak vzdělávání. Oblastí vzdělávání, na kterou se v tomto článku zaměřujeme, je pak doučování matematiky.
Tento článek představuje dílčí výsledky projektu AI asistent pro žáky a učitele, jehož cílem bylo právě takového chatbota s umělou inteligencí vytvořit. Ten měl být speciálně navržen tak, aby pomáhal žákům s doučováním matematiky. Prostředí chatbota v současném stavu zahrnuje interakci žáků s chatbotem, který jim předkládá předem připravené matematické úlohy k řešení. Podotýkáme, že AI v tomto systému negeneruje ani nepřipravuje matematický obsah (což se zatím ukazuje jako problematické), ale má spíše usnadňovat komunikaci se studentem nad rámec zadaných úloh, poskytovat rady a přirozeně komunikovat.