V následujícím textu přinášíme zkušenosti vysokoškolského poradce se specifickou skupinou klientů, kteří potřebují podporu - studujících rodičů.
Prostřednictvím kazuistiky nahlédneme setkání mezi poradenskou psycholožkou Akademické poradny Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy a klientkou/matkou (s dítětem v kojeneckém věku), která se nachází před samotným dokončením svého vysokoškolského studia a tato situace se pro ni stává extrémně náročnou. Prostřednictvím jejího příběhu nejprve odhalíme témata, která jsou pro tuto skupinu specifická. Pojmenujeme podobu protektivních faktorů, které ovlivňující úspěšné dokončení studia a představíme si fungování podpory studujících rodičů na Univerzitě Karlově a jaká poradenská centra mohou v této oblasti kooperovat. Cílem všech těchto subjektů je především podpora klienta a nastavení takových podmínek pro vzdělávání, které povedou k úspěšnému ukončení studia. Zároveň se pokusíme se předložit možné skryté důvody obtížné situace, které se manifestují ve formě zjevných obtíží.