Počet studentů se specifickými potřebami na českých vysokých školách každým rokem roste. Výjimkou není ani Univerzita Karlova, která navíc patří mezi univerzity s vůbec nejvyšším počtem studentů se specifickými potřebami v ČR.
Zastoupení studentů se specifickými potřebami na jednotlivých jejích fakultách kolísá, přičemž mezi fakulty s nejvyšším počtem těchto studentů patří Pedagogická fakulta. Na rostoucí počet studentů se specifickými potřeba Pedagogická fakulta reaguje zvyšující se mírou podpory, kterou soustřeďuje do centrálního podpůrného pracoviště, zároveň však za účelem zefektivnění svého působení podporu poskytuje skrze různé kanály tak, aby ji studenti mohli čerpat právě v takové míře a způsobem, který je pro ně nejlepší, a současně své služby pravidelně evaluuje a upravuje podle potřeb studentů.
Příspěvek se věnuje popisu podpory realizované na Pedagogické fakultě ve prospěch studentů se specifickými potřebami a přináší též poznatky z posledního evaluačního šetření realizovaného mezi studenty se specifickými potřebami.