Příspěvek je věnovaný aspektům vzájemné spolupráce školních psychologů apracovníků Orgánu sociálně-právní ochrany dětí (dále OSPOD). Nástrojem sběru dat je polostrukturovaný rozhovor. Informanty tvořili školní psychologové (N: 7)apracovníci OSPOD (N: 3).
Pro zpracování dat byl použit kvalitativní přístup (konkr. tematická analýza). Cílem výzkumu bylo prozkoumat, jak probíhá spolupráceškolního psychologa aOSPOD arozpoznat kritick á místa vjejich kontaktu.
Získané analýzy ukazují, že je několik zásadních faktorů, které mají vliv na četnost amíru spokojenosti se vzájemnou spoluprací. Jedním ztěchto faktorů je vzájemná důvěra mezi institucemi, přičemž vytvoření této důvěry může podpořit osobní komunikace zástupců daných institucí, například formou neformálních či formálních setkávání, kde dochází ke vzájemnému vymezení kompetencí, rolí vprocesu spolupráce, nebo předávání informací. Dle respondentů spolupráci usnadňují specifické osobnostní charakteristiky jedinců. Vpřípadě, že není vytvořena osobní znalost akontakt skonkrétním jedincem, ke spolupráci může přispět itzv. gatekeeper, tedy osoba zvenčí, která může kontakt zprostředkovávat.
Zásadní pro spolupráci je vytvoření pevné pracovní sítě vnejlepším zájmu dítěte.