Charles Explorer logo
🇨🇿

PSYCHOLOGICKÁ A PSYCHOMETRICKÁ VÝCHODISKA GALERIJNÍ A MUZEJNÍ EDUKACE PRO MARGINALIZOVANÉ SKUPINY ŽÁKŮ

Publikace na Pedagogická fakulta |
2024

Abstrakt

V rámci řešení projektu AMASS, Horizon 2020 bylo provedeno šetření výstupů reflexí žáků a studentů SŠ, kteří jsou součástí marginalizovaných skupin obyvatel. Na základě reflexí lze díky analýze textů (pre/post test, případně vícečetná pozorování) změřit kognitivní progrese skrze standardizované testy Flesch-Kincaid grade level, Flesch-Kincaid readability, Coleman-Liau a Automated readability index - na základě analýzy reflexí lze tak potvrdit, nebo vyvrátit pozitivní efekt muzejní a galerijní edukace na gramotnostní a jazykový výkon žáků/studentů, kteří edukační programy absolvovali. Článek je reportem projektu a dává čtenáři nástin použitých metod během realizace projektu a jejich psychometrické hodnocení z hlediska použití v praxi