V pracovní dílně se účastníci seznámili s novým typem slovních úloh, tzv. Nedokončené strategie a na ukázce jedné konkrétní úlohy, Dva traktory, i s metodikou, jak s úlohami tohoto typu může vyučující matematiky na 2. stupni ZŠ pracovat.
Metodika a metodické materiály k dalším třem typům úloh byly vytvořeny týmem dvanácti didaktiků matematiky, didaktiků českého jazyka a psychologů v rámci projektu TAČR - Slovní úlohy jako cesta k integraci matematické, čtenářské a jazykové gramotnosti. Cílem celého projektu je pomoci jak žákům, tak i vyučujícím napříč základní školou zvládnout slovní úlohy jako oblast, která je ve výuce matematiky klíčová a dlouhodobě bývá označována jako kritické místo. Úsilí o porozumění textu, jež bývá nejčastější příčinou selhání žáků při řešení slovní úlohy, přináší výrazný příspěvek k rozvoji čtenářské a také jazykové gramotnosti.