Pohyb a sport jsou důležití hráči ve zdravém životním stylu a napomáhají udržovat tělo v dobré kondici i zdraví, a tím přispívají i k prodloužení aktivní části života. Nicméně ženské tělo se v průběhu ženského hormonálního cyklu mění a s ním se mění i dispozice k různým pohybovým aktivitám.
Proto je v současné době v individuálním tréninku snaha synchronizovat pohyb a trénink právě s hormonálním cyklem. Otázkou zůstává, zda je možné dostatečně individualizovaný přístup zajistit i např. v hodinách tělesné výchovy, aniž by došlo k celkovému zhoršení efektivity vyučovací jednotky z hlediska celé třídy nebo skupiny.
Individualizovaný přístup vždy vyžaduje větší nasazení pedagoga. Je však třeba i jeho přesvědčení, že individualizovaný přístup s ohledem na některé rozdílné nároky a potřeby dívek a chlapců v tělesné výchově má smysl.