Většina vyučujících matematiky 1. i 2. stupně základní školy by se jistě shodla v tom, že slovní úlohy patří mezi nejnáročnější učivo. Vyřešení slovní úlohy totiž vyžaduje zapojení mnoha kognitivních funkcí, předpokládá funkční propojení školního učiva a mimoškolních zkušeností, klade vysoké nároky na pracovní paměť, a především na propojení čtenářské a matematické gramotnosti.
A právě tento posledně jmenovaný aspekt se stal hlavním východiskem našeho přístupu k výuce slovních úloh. V tomto příspěvku představíme přístup k výuce slovních úloh, který nabízí tým Pedagogické fakulty UK v podobě ucelené Metodiky (https://slovni-ulohy-metodika.cz) vytvořené v rámci projektu TAČR TL03000469.
Ve druhé části příspěvku se budeme zabývat zpětnou vazbou žáků a žákyň, v jejichž třídách jsme nový přístup zkoušeli.