Prezentace nabízí analytický pohled do zkušeností tří lektorů, kteří od roku 2017 vyučují v programech rozvoje pedagogických dovedností akademických pracovníků na Univerzitě Karlově. Autoři představí odborná východiska a principy vzdělávacího programu, proces vývoje kurikula a aktuální výběr cílů, obsahu a činností.
Dále budou zvažovány potřeby různých cílových skupin - od heterogenních skupin, jejichž účastníci se odlišují v délce vyučovací praxe i v příslušnosti k fakultám, až po specifické skupiny akademických pracovníků z lékařské, farmaceutické nebo právnické fakulty. Autoři se podělí o své zkušenosti z vedení seminářů, které absolvovalo více než 600 akademických pracovníků.
Budou diskutovat, jak se vypořádávají s ambivalencemi (teorie vs. tipy a triky, odborný obsah vs. reflexe osobních zkušeností) a jak je jejich práce ovlivněna interdisciplinární perspektivou a týmovým/tandemovým vyučováním.