Charles Explorer logo
🇨🇿

STEM - nový vyučovací předmět na obzoru nebo výzva pro užší spolupráci?

Publikace na Pedagogická fakulta |
2023

Abstrakt

Zvaná plenární přednáška na mezinárodní komferenci EME 2023.

STEM vzdělávání má v posledních desetiletích velmi různé podoby od integrace souvisejících školních předmětů prostřednictvím kurikulárních i mimoškolních aktivit, jejich formální i neformální organizace, až k aplikacím různých výukových metod a organizačních forem, s výrazným akcentem na projektové přístupy. Projektová výuka s metodami řešení problémů, bádání a spolupráce může smysluplně podpořit návrh, proces a výsledek inter-, multi- a transdisciplinárních výukových aktivit, jejichž příkladem právě STEM (STEAM, STREAM atd.) může být. Je však zapotřebí dalšího výzkumu, který by prozkoumal rozhodující faktory rozvoje vědomostí, dovedností a postojů žáků a jejich schopnosti aplikovat získané poznatky v reálném životě. Velká výzva je to také pro související přípravu učitelů a jejich pedagogickou praxi a reflexi.