Praktické nácviky by měly být nedílnou součástí kvalitních kurzů první pomoci. Jejich realizace je ve školské praxi často limitována několika komplikacemi.
Mezi nejčastější patří nedostatek materiálních pomůcek (především resuscitačních figurín) a relativně vysoký počet žáků ve třídách. To může vést k tomu, že během výuky není dostatečný prostor pro efektivní nácviky každého z žáků.
Jedním z možných řešení je rozdělení žáků do několika skupin. Pedagog se může individuálně věnovat praktickým nácvikům jedné ze skupin, zatímco zbytek žáků má jinou aktivitu, např. samostatně vyplňují pracovn í listy (poté se skupiny vymění). Cílem této práce proto bylo vytvořit sadu didaktických úloh, které budou sestaveny do pracovních listů využitelných pro samostatnou práci žáků.
Vytvořili jsme celkem 9 různých typů úloh ve 4 variantách (celkem tedy 36 úloh) a seskupili je do 4 ucelených pracovních listů. Využitelnost v praxi jsme následně ověřili na vzorku 86 žáků základní školy.
Z evaluačního dotazníku vyplývá, že úlohy jsou dobře použitelné v praxi a jsou žáky zpravidla hodnoceny jako srozumitelné, přiměřeně náročné a relativně zábavné. V publikaci jsou uvedeny podrobnější informace o evaluačním procesu a také odkaz ke stažení všech připravených pracovních listů, a to včetně autorského řešení a metodických doporučení pro pedagogy.