Praktické nácviky by měly být nedílnou součástí kvalitních kurzů první pomoci. Jejich realizace je ve školské praxi často limitována několika komplikacemi.
Mezi nejčastější patří nedostatek materiálních pomůcek (především resuscitačních figurín) a relativně vysoký počet žáků ve třídách. To může vést k tomu, že během výuky není dostatečný prostor pro efektivní nácviky každého z žáků.
Jedním z možných řešení je rozdělení žáků do několika skupin. Pedagog se může individuálně věnovat praktick ým nácvikům jedné ze skupin, zatímco zbytek žáků má jinou aktivitu, např. samostatně vyplňují pracovní listy (poté se skupiny vymění). Cílem této práce proto bylo vytvořit sadu didaktických úloh, které budou sestaveny do pracovních listů využitelných pro samostatnou práci žáků.
Vytvořili jsme celkem 9 různých typů úloh ve 4 variantách (celkem tedy 36 úloh) a seskupili je do 4 ucelených pracovních listů. Využitelnost v praxi jsme následně ověřili na vzorku 86 žáků základní školy.
Z evaluačního dotazníku vyplývá, že úlohy jsou dobře použitelné v praxi a jsou žáky zpravidla hodnoceny jako srozumitelné, přiměřeně náročné a relativně zábavné. V publikaci jsou uvedeny podrobnější informace o evaluačním procesu a také odkaz ke stažení všech připravených pracovních listů, a to včetně autorského řešení a metodických doporučení pro pedagogy.