Častým místem pro vznik úrazu dětí je prostředí mateřské školy. Tato skutečnost vedla autorku k provedení výzkumného šetření, ve kterém zmapovala úroveň znalostí studentek studijního programu pedagogika předškolního věku (budoucích učitelek mateřských škol) o vybraných fyziologických tělesných zvláštnostech při pohybových aktivitách dětí předškolního věku.
Prezentované výzkumné šetření nelze, vzhledem k velikosti výzkumného vzorku a pokračujícímu šetření, zobecňovat. Ale již průběžné výsledky šetření poukazují na nedostatky ve znalostech vybraných fyziologických tělesných zvláštností při pohybových aktivitách u dětí předškolního věku, a to zejména v oblasti vybraných fyziologických specifik smyslových orgánů. Východiskem ze současné situace může být pouze systematické vzdělávání pedagogických pracovníků v mateřských školách, které bude založeno nejen na získávání znalostí, ale především na praktickém nácviku každodenních pedagogických dovedností.