Charles Explorer logo
🇨🇿

Inženýrské vzdělávání - velká výzva pro softwarové inženýrství

Publikace na Matematicko-fyzikální fakulta |
2008

Abstrakt

Je obecně přijímáno, že softwarové inženýrství sdílí mnohé vlastnosti s klasickými inženýrskými disciplínami - marketing, záruky, a další. To může být přiblíženo na případu aktuálního nedostatku IT studentů stejně jako je tomu v ostatních inženýrských disciplínách.

Dynamika softwarového inženýrství a požadavek, aby IT bylo široce využíváno v dalších disciplínách, implikují, že IT profesionálové by měli zvládat různé obory i dovednosti - podobně jako je tomu v jiných inženýrských disciplínách, jen ještě o něco více. Tato schopnost bývá nazývána versatilitou.

Pro učitele je velmi obtížná k učení, jelikož oni sami bývají nuceni se věnovat výzkumu, kterýžto bývá rozdělen do velmi úzkých oblastí. Ukazujeme, kdy jsou na tom softwaroví inženýři stejně jako inženýři ostatní a kdy potřebují specifické dovednosti.

Příkladem je řešení poklesu zájmu mladých lidí o studium přírodních věd a inženýrství - včetně softwarového inženýrství. Řešení tohoto problému může mít největší dlouhodobý dopad na výuku inženýrství.