Charles Explorer logo
🇨🇿

Orientace na služby - naděje pro lepší spolupráci mezi podniky a vysokými školami v oblasti IT

Publikace na Matematicko-fyzikální fakulta |
2007

Abstrakt

Spolupráce mezi podnikovou a akademickou sférou v oblasti IT má zásadní význam pro výzkum i výrobu v oblasti IT a zároveň i pro kvalitu studia budoucích IT odborníků. Existující omezení spolupráce lze zmírnit využitím vlastností servisně orientovaných informačních systémů, což umožňuje nové formy spolupráce.

Autonomní softwarové artefakty (služby) umožňují vývoj a ověřování nových postupů a metod vyvinutých akademickou sférou. Prověřované a tudíž ne zcela spolehlivé postupy mohou být integrovány bez větších rizik jako služby v komerčně využívaných servisně orientovaných systémech.

Je to navíc jediný známý způsob, jak zapojit studenty a nakonec i jejich učitele do projektů, které jsou produkčního typu. Ukážeme, že servisní orientace navíc umožňuje výuku a trénink takových schopností a dovedností u studentů, které jsou klíčové pro jejich zapojení do výzkumu a především do informatické praxe.