Charles Explorer logo
🇨🇿

Monopolní vysílání upoutávek

Publikace |
2008

Abstrakt

Tento článek analyzuje volby jedné televizní stanice pro vysílání upoutávek (tzv. ?tune-ins?). Uvažuji dva pořady vysílané po sobě.

Potencionální diváci znají předchozí pořady, ale nejsou si jistí o těch nastávajících. Televizní stanice může vysílat úplně informativní upoutávky během prvního pořadu.

Cena vysílání upoutávek je ušlý zisk z reklam. Při jistých středních podmínkách existuje jediný perfektní Bayesovský rovnovážný bod, ve kterém někteří diváci sledují první pořad jen kvůli možným upoutávkám a kde televizní stanice vysílá upoutávky nehledě na to, jak jsou tyto dva pořady rozdílné.

V nepřítomnosti upoutávek nebude žádný divák během prvního pořadu sledovat televizi později. Úplné informativní uzavření nikdy nenastane. Výstup trhu není optimální, protože sociální plánovač by vysílal upoutávky pro širší třídu pořadů.