Někteří papoušci šed í jsou schopni používat názvy referenčním způsobem. Učili jsme 10 papoušků šedých 2 laboratoří pojemnovávat předměty.
Trénink metodou model/rival vyvinutou Pepperbergovou, ve které lidé interagují před subjektem, aby předvedli použití názvu, vedlo k neuspokojivým výsledkům. Testovány byly 4odlišné výukové metody: Model/Rival; Repetice/Asociace: opakování názvů a ukázání předmětu potom, co papoušek název vysloví; Intuitivní: experimentátor nabízí předmět a opakuje jeho název před subjektem; Difuse: zpětné přehrávání názvů buďto s monotónní nebo variabilní intonací.
Jeden papoušek se naučil tři názvy, jeden z nich referenčně, metodou Repetice/Asociace a 1 nereferenčně metodou Model/Rival. Tato studie ukazuje, že různými metodami můžeme dosáhnout toho, že se papoušci naučí referenční názvy a naznačuje, že podmínky chovu a interindividuální variabilita jsou důležité faktory při posuzování schopnost učení u papoušků šedých.