Předkládaný článek mapuje situaci mediálního obrazu soukromí v politické komunikaci v ČR (2006-2010), již zařazuje do kontextu vývoje společnosti v předcházejících dvou dekádách. Článek vychází z textu disertační práce Veřejné soukromí: Interakce politického marketingu a mediální komunikace na příkladu soukromého života českých politiků (1989-2010), jež metodou kritické analýzy diskursu (van Dijk 1998) analyzuje proměnu mediálního obrazu soukromí. Soukromí představuje oblast, s níž všechny tři strany komunikačního procesu - tedy média, veřejnost i politici - počítají jako s neopominutelnou a nezanedbatelnou součástí integrity politické osobnosti, jež je posuzována jako zdroj důvěryhodnosti a politické odpovědnosti.
Médiím téma umožňuje vyplnit prostor politického zpravodajství lidskými příběhy s romantickou narativní linií. Pro politiky představuje mj. politický nástroj, jak vytvářet "obal" (package) vlastní politické osobnosti, aby zvýšili svou politickou moc.