Charles Explorer logo
🇨🇿

Psaní ve výuce anglického jazyka

Předmět na Filozofická fakulta |
AAA500169

Tento text není v aktuálním jazyce dostupný. Zobrazuje se verze "en".Sylabus

Week

Theme

Topics

 Introduction 1

Experiences and differences in writing

●       Why writing?

●       L1 writing

●       L1 writing instruction

●       Differences in English (L2) writing

●       L2 writing instruction

●       Challenges in EFL writing

Elements of English writing 2

Analysis of structure

●       Structure of English writing

●       Paragraphing

●       Argumentation 3

Writing for an audience

●       Reader-orientation

●       Linguistic elements

Theories of composition 4

The writing process (Part one)

●       Origins

●       Advantages for English writing

●       Brainstorming 5

The writing process (Part two)

●       Outlining

●       Planning structure

●       Planning language 6

The writing process (Part three)

●       Drafting

●       The revision cycle

●       Timing 7

Genre and genre-based approaches

●       Models and awareness

●       Scaffolding

●       Role of the teacher 8

Applications of genre-pedagogy

●       Maturita and Cambridge genres

●       EAP writing

Feedback on Writing 9

Structural feedback

●       Core areas of focus

●       Micro-structure

●       Macro-structure 10

Language-related feedback

●       Core areas of focus

●       Grammar

●       Syntax

●       Vocabulary and word choice

Practical applications 11

Role of writing

●       Learning to write vs. writing to learn

●       Individual differences

●       Task-based language teaching 12

Assigning writing

●       Assigning writing tasks

●       Managing written assignments

●       Setting expectations

●       Differences in age/skill levels 13

Evaluating writing

●       Positive and negative feedback

●       Balancing priorities

●       Giving marks

Anotace

Cílem kurzu je seznámit budoucí učitele angličtiny se základními prvky vyučování psaní a teorie kompozice a připravit je na výuku psaní ve středoškolské výuce angličtiny. Studenti získají schopnost analyzovat písemný projev studentů angličtiny, ovládnou klíčové teorie soustředící se na výuku psaní a naučí se je aplikovat na výuku a plánování vyučovacích aktivit.

Kurz spojuje výsledky soudobého výzkumu s praktickými strategiemi a vybavuje budoucí učitele nástroji pro efektivní výuku této řečové dovednosti. Kurz vychází ze zhodnocení obtíží a překážek při výuce psaní, zaměří se na popis klíčových charakteristik písemného projevu z pohledu žáka a potřeb žánrově orientované výuky.

Studenti se dále naučí podávat zpětnou vazbu a efektivně začleňovat psaní do pravidelné výuky. Kurz je určen budoucím angličtinářům i všem, kdo se zajímají o výzkum psaní a teorie kompozice.

Studijní programy