Student koná praxi ve vybrané škole nebo školském zařízení pod supervizí vyučujícího a určeného odborníka, který na daném pracovišti působí. Je veden k přemýšlení o pojetí výuky a výukových strategiích školy a učitelů v souvislosti s inkluzivním vzděláváním.
Aplikuje v praxi znalosti a dovednosti získané v předmětu Didaktika vyučování na základní škole speciální. Hospituje u učitelů dle zvolených předmětů nebo třídy.
Seznámí se s tvorbou individuálního vzdělávacího plánu, sleduje metody, které používá speciální pedagog při speciálněpedagogické diagnostice v rámci intervence v edukačním procesu. Pod vedením pedagoga připravuje a realizuje svou přímou pedagogickou činnost (vlastní výstupy), kterou pod odbornou supervizí reflektuje.
Praxi dále může realizovat na skolském poradenském zařízení (SPC). O své pedagogické činnosti vede záznamy do portfolia.
Součástí praxe je reflexe probíhající v procesu formativního hodnocení.Před zahájením praxe bude student proškolen (elektronický kurz v Moodle "Proškolení studentů před pedagogickými praxemi").
Předmět systémově završuje blok jednotlivých praxí, které student v průběhu magisterského studia absolvoval. Oborová praxe souvislá probíhá ve speciálně pedagogických zařízeních a ve školách pro děti, žáky, studenty a dospělé osoby se speciálními vzdělávacími potřebami.
Cílem je připravit studenta na provázení a podporu osob se speciálními vzdělávacími potřebami. Změnit kvalitu jeho vědomí, konkrétně více uvědomovaný přístup k sobě samému, k znevýhodněným osobám s postižením a k osobám se speciálně vzdělávacími potřebami.