Charles Explorer logo
🇬🇧

Continuous Special Educational Practice

Class at Faculty of Education |
OKNS3S122A

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Student koná praxi ve vybrané škole nebo školském zařízení pod supervizí vyučujícího a určeného odborníka, který na daném pracovišti působí. Je veden k přemýšlení o pojetí výuky a výukových strategiích školy a učitelů v souvislosti s inkluzivním vzděláváním.

Aplikuje v praxi znalosti a dovednosti získané v předmětu Didaktika vyučování na základní škole speciální. Hospituje u učitelů dle zvolených předmětů nebo třídy.

Seznámí se s tvorbou individuálního vzdělávacího plánu, sleduje metody, které používá speciální pedagog při speciálněpedagogické diagnostice v rámci intervence v edukačním procesu. Pod vedením pedagoga připravuje a realizuje svou přímou pedagogickou činnost (vlastní výstupy), kterou pod odbornou supervizí reflektuje.

Praxi dále může realizovat na skolském poradenském zařízení (SPC). O své pedagogické činnosti vede záznamy do portfolia.

Součástí praxe je reflexe probíhající v procesu formativního hodnocení.Před zahájením praxe bude student proškolen (elektronický kurz v Moodle "Proškolení studentů před pedagogickými praxemi").

Annotation

The aim of compulsory professional practice is to strengthen pedagogical, psychological, and especially professional special pedagogical knowledge and didactic skills of students by verifying their practical application. The Portfolio of Field Practice is used as an evaluation tool for formative evaluation.